Tolkien
Tolkien onderzoekt de vormende jaren van de verweesde auteur die vriendschap, liefde en artistieke inspiratie vindt bij een groepje buitenstaanders op school.
In Tolkien zien we een onderzoek naar de vormende jaren van de verweesde auteur die vriendschap, liefde en artistieke inspiratie vindt bij een groep buitenstaanders op school. Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog dreigt hun ‘broederschap’ uit elkaar te vallen. Al zijn ervaringen uit zijn jonge jaren zullen Tolkien inspireren om zijn beroemde romans over Midden-aarde te schrijven.