De geliefde ster uit ‘Grey’s Anatomy’ en ‘Euphoria’, Eric Dane, is overleden na een zware strijd tegen ALS. In 2025 gaf hij zijn eerste interview aan Diane Sawyer over zijn diagnose. De charismatische acteur sprak openhartig over zijn gezondheid, gezin en carrière.
Een eerbetoon aan de geliefde acteur Eric Dane, die overleed na een slopende strijd met ALS. De aflevering blikt terug op het interview van ABC News-presentatrice Diane Sawyer met Dane, waarin hij voor het eerst openhartig sprak over zijn diagnose. Dane vertelt over het moment dat hij het nieuws kreeg, zijn symptomen en de invloed van de ziekte op zijn toekomst. Hij blikt ook terug op zijn eerste rollen, de hoogte- en dieptepunten bij 'Grey's Anatomy', zijn vriendschap met Ellen Pompeo en wat hem vreugde bracht. Later voegt zijn arts zich bij het gesprek: dr. Merit Cudkowicz, een vooraanstaande ALS-expert en directeur van het Massachusetts General Brigham Neuroscience Institute. Ze bespreken waarom ALS moeilijk te diagnosticeren is, de zorgwekkende toename van het aantal gevallen en welke alledaagse factoren mogelijk een rol spelen. Ook vertellen ze wat hoop geeft dankzij nieuwe onderzoeken en technologie. De aflevering blikt ook terug op de virale Ice Bucket Challenge uit 2014 en de blijvende impact die deze actie had op de bekendheid van en het onderzoek naar ALS.