Sam: Ein Sachse
Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Sam Meffires opkomst en ondergang in Oost-Duitsland, volgt deze miniserie Sams wanhopige zoektocht naar een plek die hij thuis kan noemen, terwijl hij vecht voor erkenning en gerechtigheid. Sam verandert van de eerste zwarte agent in de DDR in een mediaberoemdheid en uiteindelijk in een crimineel tijdens de wilde jaren na de Duitse hereniging.
Na z'n zoons geboorte wordt Sam heen en weer geslingerd tussen zijn gezin en de politie.
Sams carrière zorgt voor spanningen die tot een hoogtepunt komen wanneer de muur valt.
Sam vindt een Afro-Duitse gemeenschap en liefde, maar als alles goed gaat, worden ze aangevallen.
Terug bij de politie wordt Sam een mediaberoemdheid en wordt hij lid van een speciale eenheid.
Sam raakt steeds gefrustreerder door de politie en jaagt op een neonazistische leider.
Sam financiert zijn bedrijf met criminele activiteiten, totdat er iemand om het leven komt.
Sam vlucht naar Congo en zoekt toevlucht bij zijn oom, maar belandt in de gevangenis in Dresden.