Betovering van Broadway
Een priester vervoegt zich bij zijn showbizzfamilie voor een benefietvoorstelling en hun leven, liefde en conflicten gedurende twintig jaar worden vastgelegd in dit muzikale wonder in Cinemascope.
Irving Berlins muziek is het hoogtepunt in deze muzikale klassieker van Fox in Cinemascope die twintig jaar volgt van het leven van het gezin Donahue. Molly en Terrence Donahue (Ethel Merman en Dan Daily) zijn een showbizzstel met twee showbizzkinderen, Tim en Katy (Donald O’Connor en Mitzi Gaynor), maar ook Steve Donahue (Johnnie Ray), die het familiebedrijf verlaat om priester te worden. Het gezin wordt echter opgeschrikt als priester Steve terugkeert om mee te doen aan een benefietconcert. Het gaat verder mis als Tim de pech heeft om te vallen voor op de achtergrondzangeres Vicki (Marilyn Monroe) die de sociale ladder wil beklimmen door carrière te maken. Maar de familieliefde voor elkaar is sterk en overwint uiteindelijk – en de show moet doorgaan, zoals altijd. Memorabele liedjes zijn ‘Play a Simple Melody’, ‘A Man Chases a Girl’ en ‘Heat Wave’.