Solaris
Een psycholoog op een planeet die misschien een monolithisch opperwezen is, wordt geconfronteerd met een lichamelijke reïncarnatie uit zijn verbeelding: zijn jonge vrouw, die tien jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd op aarde.
Superster George Clooney acteert fantastisch in deze spannende sciencefictionfilm van Academy Award-winnaars Steven Soderbergh en James Cameron. Aan boord van een eenzaam ruimtestation dat in een baan om een mysterieuze planeet draait, maken doodsbange bemanningsleden een groot aantal vreemde verschijnselen mee, waaronder griezelige bezoekers die zeer menselijk lijken. Wanneer psycholoog Chris Kelvin (Clooney) dit wil onderzoeken, wordt hij geconfronteerd met een onvoorstelbare kracht die de sleutel zou kunnen bevatten tot de diepste dromen van de mensheid, of de duisterste nachtmerries.