I lagunenes rike, der bare menn blir regenter, er unge Aïmata Pomaré i ferd med å bryte denne tradisjonen. Hun møter motvilje fra slektninger og trues av Frankrikes og Englands grådighet, men den unge tahitiske prinsesse Aïmata vil prøve å redde tradisjonene og folket sitt for å gi dem en bedre fremtid.
I lagunenes rike, der bare menn blir regenter, er unge Aïmata Pomaré i ferd med å bryte denne tradisjonen. Hun møter motvilje fra slektninger og trues av Frankrikes og Englands grådighet, men den unge tahitiske prinsesse Aïmata vil prøve å redde tradisjonene og folket sitt for å gi dem en bedre fremtid, ved å bli Tahitits siste dronning.