I nationens intresse
Carl Hamilton infiltrerer en internasjonal kriminell bande som har stjålet avanserte svenske missiler, men den kriminelle banden blir angrepet av leiesoldater med ukjent arbeidsgiver. Et farlig oppdarg bringer Hamilton fra Somalias robuste villmark - til gatene i Beirut og skjærgården i Stockholm - og han må gjøre det han kan best i nasjonens interesse.
Carl Hamilton klarer å infiltrere en internasjonal kriminell bande som har stjålet svenske GPS-styrte missiler, men banden blir plutselig angrepet av leiesoldater med ukjent arbeidsgiver. Hamilton slipper unna massakeren, men missilene forsvinner uten et spor, helt til en somalisk fredsmekler angripes. Hamilton forstår at hans år som hemmelig agent har gjort ham til en drapsmaskin og han vil forlate alt sammen. Han har møtt en kvinne og håper at livet hans har kommet til et vendepunkt, men i en tid der korrupte politikere og krigsprofiterere truer verdensfreden, forstår han raskt at det ikke er mulig. Et farlig oppdrag fører Hamilton fra Somalia, til gatene i Beirut og skjærgården i Stockholm. Carl Hamilton må nå gjøre det han kan best i nasjonens interesse.