Pau, la Força D'un Silenci
Den berømte cellisten Pau Casals hjalp spanske republikanere i eksil mens han unngikk Gestapo. Da Franco ble sittende etter krigen, sverget Casals å tie i protest. Først i 1950, overtalt av en student og kolleger, brøt han stillheten med en Bach-festival – en sterk og symbolsk handling mot diktaturet.