Monica Z
Monica Z er en prisbelønnet filmbiografi om den legendariske, svenske sangerinnen og skuespillerinnen Monica Zetterlund. Filmen forteller om hennes dramatiske reise fra å jobbe som telefonoperatør i en svensk forstad til å bli en stjerne på klubbscenen i New York og Stockholm. Filmen skildrer gjennombruddet og hennes blomstrende karriere på 1960-tallet.
Monica Z er en prisbelønnet filmbiografi om den legendariske, svenske sangerinnen og skuespillerinnen Monica Zetterlund. Filmen forteller om hennes dramatiske reise fra å jobbe som telefonoperatør i en svensk forstad til å bli en stjerne på klubbscenen i New York og Stockholm. Filmen skildrer gjennombruddet og hennes blomstrende karriere på 1960-tallet. Monica var en eksepsjonell artist som med sitt unike nærvær levde et liv på scenen, samtidig som et turbulent kjærlighetsliv utspant seg utenfor rampelyset. Hovedrollen spilles av sanger, pianist, låtskriver og skuespiller Edda Magnason i hennes filmdebut.