Jumanji
Robin Williams spiller hovedrollen som Alan Parrish, som etter 25 år endelig er befridd fra fortryllelsen til et eldgammelt magisk brettspill ved navn JUMANJI. De to barna som frigjorde ham har imidlertid sluppet løs en gruppe ville og eksotiske skapninger fra spillet, og tvinger den lenge fortapte Alan til å redde hjembyen hans fra ødeleggelse.
Når den unge Alan Parrish oppdager et mystisk brettspill, innser han ikke dets ufattelige krefter før han på magisk vis blir transportert foran øynene til vennen hans, Sarah, inn i den utemmede jungelen til JUMANJI! 26 år senere blir han befridd fra spillets trolldom av to intetanende barn. Alan (ROBIN WILLIAMS) gjenforenes med Sarah (BONNIE HUNT) og prøver sammen med Judy (KIRSTEN DUNST) og Peter (BRADLEY PIERCE) å overliste spillets mektige krefter i dette fantasifulle eventyret som kombinerer fantastiske spesialeffekter med en fortryllende blanding av komedie, magi og spenning.