Coquille
I en liten vik mister den selvopptatte eremittkrepsen Bernard skallet sitt. For å finne et nytt må han trosse farene på stranda. Med hjelp fra en litt snodig krabbe legger han ut på et eventyr som fører dem tettere sammen.
Eremittkrepsen Bernard mister skjellet sitt etter en luftetur med en måke. Han lander på en travel strand og møter den lille krabben Morice, som gjemmer seg under en flaskekork. Morice hjelper ham med å søke ly for solen mens han leter etter et nytt hjem. Sammen må de krysse stranden og unngå farer skapt av turister, etterlatt søppel og naturen selv. Den tidligere einstøingen Bernard lærer hva vennskap betyr og må legge egoismen til side for sin nye venn.