I anledning 50-årsjubileet til storfilmen som sjokkerte og begeistret verden, forteller Steven Spielberg om da han lagde filmen "Haisommer". Både Peter Benchleys populære roman og Spielbergs film "Haisommer" fortsetter å påvirke popkulturen, kinofilmer og haireservat. Med intervju med noen av Hollywoods mest innflytelsesrike regissører og haiforskere, er legenden etter "Haisommer" uendelig.