På oppdagelsesreise i Egypt
Verdens største nålevende oppdagelsesreisende, sir Ranulph Fiennes, vender tilbake til åstedet for en av sine tidligste bragder – ekspedisjonen med luftputefartøy på Nilen i 1969.