Kingdom of Heaven
Balian, en smed som arver tittelen fra sin uekte far, Godfrey av Ibelin, blir en sentral aktør i forsvaret av Jerusalem når byen blir angrepet av Saladin i korstogenes tid - den innflytelsesrike 200-årige kollisjonen mellom Europa og Østen.