Pathfinder
En vikinggutt, den eneste overlevende etter et skipbrudd, blir adoptert av urinnvånere i Amerika. Når en annen vikinggruppe invaderer mange år senere, kjemper den unge gutten for å forsvare sitt nye folk.
I det utemmede, uutviklede Amerika, 500 år før Columbus når dets bredder, utfolder det seg en episk kamp mellom kjærlighet og hat som vil forandre en manns skjebne og en nasjons fremtid: Pathfinder. Denne eventyrsagaen gjenskaper en av de mest fascinerende æraene i menneskelig historie – når vikingskip fra de mystiske nordiske landene kom ut av ingenting for å invadere et urørt Nord-Amerika. Filmen er inspirert av historiske funn, men skapt med magien og stilen til en moderne grafisk roman. Pathfinder vekker til live en filmopplevelse fylt med intens og rå action.