Umami
Sjefskokk og eier Sina Bora møter på personlige og profesjonelle utfordringer på en av de travleste dagene på restauranten sin. Akuttoperasjonen til faren, manglende ingredienser, anspent stemning blant de ansatte, og hans tidligere mentor Renzos planer om å ta over, presser Sina til å ta tunge avgjørelser. “Umami” inviterer seere inn i Istanbuls energi, kjøkkenkaos og Sinas indre uro, og byr på en gripende kinoopplevelse.
Som sjefskokk og eier av en av Istanbuls travleste restauranter, opplever Sina Bora en kveld full av personlige og profesjonelle utfordringer. Før restauranten åpner, finner han ut at faren hans må ta en akutt operasjon. Sina blir revet mellom familien og den strevende restauranten, og det kommer ytterligere problemer med manglende ingredienser, anspent stemning blant de ansatte og en uventet inspeksjon. Ting blir enda verre når hans tidligere mentor, den anerkjente kokken Renzo, kommer. Videre utover natten må Sina håndtere flere kriser mens han balanserer det med sin hengivenhet til familien og jobben. Han blir satt på prøve som kokk, leder, sønn og menneske. “Umami” byr på en uforglemmelig kinoopplevelse og inviterer seere inn i den kaotiske kjøkkenkunsten og den personlige kampen til mannen som står midt i det hele.