The 90s: The Last Great Decade?
Det er på tide å feire det bra, det dårlige og det stygge. Fra platåsko og neonfarger til drapssaker og terrortrusler, 1990-tallet var ti år fylt med overflod og utrolige hendelser.
Det er på tide å feire det bra, det dårlige og det stygge. Fra platåsko og neonfarger til drapssaker og terrortrusler, 1990-tallet var ti år fylt med overflod og utrolige hendelser. Det var en spektakulær æra for mote, politikk, underholdning og historie. Det var et tiår der reality-TV ble altfor ekte. Det var en tid for optimisme og kreativitet med alles 15 minutter i rampelyset, og det var fullt av fabelaktig faux–pas-mote! Men 90-tallet var også tiåret der frykt for terrorisme ble en virkelighet, og World Trade Center ble angrepet for første gang. Hør fra kjendisene, akademikerne, politikerne og øyevitnene som bidro til 90-tallets arv. Det var et tiår fullt av drama: fra bitre kunstløprivaler til en av de mest berømte moderne drapsmistenkte: O. J. Simpson. Det hadde også sine tragedier: fra bilen full av kulehull som Tupac ble skutt i, til Paris-tunnelen som tok livet til folkets elskede prinsesse Diana. Men det var også en tid for store prestasjoner, med introduksjonen av iMac og en av verdens største oppfinnelser: Internett. Det var et tiår som sjokkerte, lamslo og fenget alle. Forbered deg på å reise tilbake i tid og gjenopplev 90-tallets herlighet.