Aliens
Ripley våkner fra kryogenisk søvn et halvt århundre etter å knapt ha unnsluppet fienden fra rommet, men blir sendt til en fjern koloni for å kjempe mot angripende xenomorfer.
Skrekken fortsetter i denne skremmende, kritikerroste oppfølgeren når Ripley (Sigourney Weaver), den eneste overlevende etter Nostromos dødelige møte med romvesenmonsteret, kommer tilbake til jorden etter å ha drevet rundt i rommet i hypersøvn i 57 år. Selv om de først er skeptiske til historien hennes, sier hun ja til å bli med en gruppe marinesoldater tilbake til LV-426 ... og denne gangen er det krig!