Anna og kongen
En engelsk guvernante ankommer Bangkok (ca. 1860) for å undervise kongens barn. Blant politiske intriger utvikler hun og kongen et lidenskapelig (men kyskt) forhold som forandrer Siams historie og fornyer livet hennes.