Tom Wilkinson, Emily Watson og Gugu Mbatha-Raw spiller i dette gripende dramaet inspirert av en sann historie om en mørkhudet kvinne som søker kjærlighet og rettferdighet i et rasistisk samfunn.
I denne kraftfulle filmen inspirert av den sanne historien om Dido Elizabeth Belle får vi se Gugu Mbatha-Raw i rollen som den mørkhudete datteren til en britisk admiral, oppdradd av sin velstående grandonkel (Tom Wilkinson) og hans kone (Emily Watson). Rasisme tar fra henne mange av fordelene ved å vokse opp i en velstående familie, men Belles kjærlighet til en idealistisk ung mann kan skape forandring som kan påvirke generasjonene som kommer.