Holes
En prisvinnende bestselger kommer til live når unge Stanley Yelnats, rammet av uflaks stammende fra en eldgammel familieforbannelse, blir sendt til rare Camp Green Lake. Der blir han kastet inn i sitt livs eventyr sammen med leirkameratene, og må grave et hull om dagen for å holde oppsynsmannen fornøyd. Men hvorfor? Stanley og gjengen må knytte raske bånd, og prøve å finne ut av hva som skjer. Inneholder tobakkskildring.