Verdenskjent fra Bob Dylans populære sang: Dette er den uforglemmelige sagaen om Rubin «Hurricane» Carter, en stolt, tidligere lovende bokser urettmessig dømt for en brutal forbrytelse. Carter er fengslet og så godt som glemt i nesten to tiår, og hans siste håp er den utrøttelige innsatsen til en liten gruppe supportere som nekter å gi opp kampen for hans frihet. Med en stjernespekket rolleliste viser denne filmen ikke bare en mesters endelige seier, men en inspirerende triumf for menneskeånden.