Ugly Betty
Betty Suarez er smart, tøff og hardnakket, men også følsom, omsorgsfull og optimistisk. Hun håper at disse egenskapene vil hjelpe henne å få en jobb for forlaget Meade Publishing Corporation og leser forlagets blad i håp om en dag å få jobbe der. Det at hun ikke har et typisk pent utseende hindrer henne først i å få en jobb for motebibelen Mode. Bladet er derimot i stadig forandring, og innad foregår en maktkamp. I håp om å kontrollere situasjonen gir forleggeren sin uerfarne sønn, Daniel, rollen som sjefsredaktør. Han ansetter Betty som Daniels assistent etter å ha funnet ham i en kompromitterende posisjon med sekretæren den første arbeidsdagen. Etter en vanskelig start der Daniel prøver å tvinge Betty til å slutte ved å behandle henne dårlig, innser han hennes verd, og de to blir et effektivt team.