På første skoledag på sin nye skole faller Cameron (Joseph Gordon-Levitt) for Bianca (Larisa Oleynik), den nydelige drømmejenta si. Problemet er at Bianca ikke kan date ... før hennes sure, helt u-datelige storesøster, Kat (Julia Stiles), også går ut. For å løse det finner Cameron den eneste som kan være en match for Kat: en mystisk ramp (Heath Ledger) med dårlig rykte!