Cronica franceză din Liberty, Kansas Evening Sun
16Audio DescriptionsClosed Captions
20211 h 48 min.
DramăAntologieComedie

CRONICA FRANCEZĂ a lui Wes Anderson aduce la viață o colecție de povestiri publicate în ultimul număr al unei reviste americane dintr-un orășel francez fictiv din secolul al XX-lea. În distribuție: Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Léa Seydoux, Frances McDormand, Timothée Chalamet, Lyna Khoudri, Jeffrey Wright, Bill Murray și Owen Wilson.

Pornind de la gândirea vizionară a lui Wes Anderson, CRONICA FRANCEZĂ aduce la viață o colecție de povestiri publicate în ultimul număr al unei reviste americane dintr-un orășel francez fictiv din secolul al XX-lea, Ennui-sur-Blasé. Mulți dintre cei mai îndrăgiți actori din lume strălucesc în această scrisoare de dragoste adresată jurnaliștilor, actori precum Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Timothée Chalamet, Jeffrey Wright, Frances McDormand, Léa Seydoux, Stephen Park, Owen Wilson, Willem Dafoe, Lyna Khoudri, Mathieu Amalric, Christoph Waltz, Edward Norton, Jason Schwartzman, Henry Winkler, Anjelica Huston și Bill Murray. După moartea lui Arthur Howitzer, redactorul revistei Cronica franceză, echipa editorială a lui Howitzer scrie necrologul său, care duce la crearea a patru povestiri: una inspirată de jurnalistul Herbsaint Sazerac (Wilson), este un jurnal de călătorie tulburător despre cele mai mizerabile părți ale orașului. J.K.L. Berensen (Swinton) prezintă Capodopera în beton despre Moses Rosenthaler (Del Toro), un pictor criminal dement și gardiana, muza sa (Seydoux). Revizuirea unui manifest, de Lucinda Kremenetz (McDormand, al cărei personaj este un omagiu adus scriitoarei emblematice a revistei The New Yorker, Mavis Gallant), este o cronică a iubirii și morții la apogeul revoltei studențești. Iar jurnalistul Roebuck Wright (Jeffrey Wright) scrie o povestire plină de suspans despre droguri, răpire și bucătărie fină, în stil polițist, în Sufrageria privată a comisarului de poliție. CRONICA FRANCEZĂ este un film ce abundă în elemente interesante, impresionante vizual, complexe, detaliate și ironice, pe care publicul a ajuns să le aștepte de la scenaristul și regizorul Wes Anderson.

Durata:1 h 48 min.
Premieră:2021
Gen:DramăAntologieComedie