Šógun
Seriál sa odohráva v Japonsku v roku 1600. Lord Yoshii Toranaga bojuje o svoj život, lebo jeho nepriatelia, ktorí sú v Rade panovníkov, sa proti nemu spojili. Vtom sa nájde záhadná európska loď, ktorá uviazla v neďalekej rybárskej dedine.
Blackthorne a Mariko otestujú svoje spojenectvo pri trénovaní Toranagovho pluku do vojny.
Blackthorne a Mariko majú problém udržať tajomstvo, ktoré ich môže oboch pripraviť o život.
Lady Ochiba sa vráti do Osaky, aby urýchlila vojenské ťaženie Panovníkov proti Toranagovi.
Mariková dorazí do Osaky, zatiaľ čo Blackthorne a Yabushige si musia zachrániť životy.