Akcia a dobrodružstvo, Sci‑fi
Americká vesmírna loď pristane na pustej planéte. Astronauti objavia svet, kde vládnu opice a ľudia sú považovaní za divoké zvieratá.
V hlavných úlohách tohto legendárneho sci-fi diela je Charlton Heston a Roddy McDowall. Astronaut Taylor (Heston) havaruje na vzdialenej planéte, kde vládnu opice, ktoré využívajú primitívnu rasu ľudí na experimenty a šport. Čoskoro sa Taylor ocitne medzi lovcami a jeho život je v rukách dobrotivého šimpanzieho vedca (McDowall).