"Middle Men" följer åtta medelålders män i England och utmanar stereotyper och samhällets förväntningar. De möter personliga utmaningar som återhämtning från beroede, karriärförändringar, äktenskapsförpliktelser och depression. Dokumentären utforskar medelålderns komplexitet och strävan efter uppfyllelse i en föränderlig värld.