Can You Ever Forgive Me?
Melissa McCarthy är mästerlig i denna fängslande berättelse som är baserad på en sann historia. En fattig författare tar till lögner, svek och rena brott för att komma upp på fötterna och nå toppen.
Melissa McCarthy har huvudrollen i den här filmen som är baserad på den sanna historien om den bästsäljande författaren (och kattvännen), Lee Israel (Melissa McCarthy). På 70- och 80-talet livnärde hon sig på att skriva om kändisar som Katherine Hepburn, Tallulah Bankhead, Estee Lauder och journalisten Dorothy Kilgallen. När Lee inte längre blir publicerad, på grund av minskat intresse och för att hon ständigt bränner sina broar, förvandlar hon istället sin konst till bedrägeri och får hjälp av sin lojala vän Jack (Richard E. Grant).