Weekend Family
Varje helg tar Fred hand om sina döttrar: Clara (sexton år), Victoire (tretton år) och Romy (tio år). De har alla olika mammor, som de bor hos under veckorna. En ny styvmamma ansluter sig till den lyckliga familjen när Fred blir galet förälskad i Emma, en kanadensisk student som håller på att avsluta sin doktorsexamen i barnpsykologi.
Sextonåriga Clara är dotter till Laurence. Laurence har ett vintagecafé tillsammans med sin fru och styvson. Victoire är tretton år gammal och dotter till den stressade vd:n Marie-Ange. Och Romy, tio år, är dotter till en spansk skådespelerska, Helena. Flickornas pappa heter Fred och är fysioterapeut. Fred har vårdnaden om sina döttrar från fredag till söndag. En dag skickar Laurence en klient till Fred, som heter Emma och har skadat ryggen. Fred blir galet kär i henne. Ett halvår senare flyttar Emma in hos Fred och hans tjejer. Tillsammans blir de en ny helgfamilj – en Weekend family!