Efter att ha mist positionen som hederstärna bestämmer sig Eloise för att delta i sin väns bröllop ändå och snart bondar hon med missanpassade främlingar som sitter vid det fruktade bordet 19.
Eloise (Anna Kendrick) är befriad från sina uppdrag som hederstärna efter att ha dumpats av bröllopets bestman och bestämmer sig för att delta i sin väns bröllop ändå och hamnar vid ett bord med missanpassade främlingar längst bak i salen. När hemligheter avslöjas, bondar Eloise med sina nya bordskamrater och upptäcker att vänskap – och till och med romantik – kan hända under de mest osannolika omständigheterna.