Shaun the Sheep
Möt Shaun, Bitzer, bonden och resten av flocken när de navigerar igenom livet på Mossy Bottom Farm. Fred i dalen förvandlas till förödelse på ängen när Shaun leder sin flock in i alla möjliga slags påhitt och gör allt för att reta fårhunden Bitzer när bonden vänder ryggen till.
Grisarna tar sig in på Shauns privata klubb, stjäl all pizza och tar Timmy som gisslan.
Shaun övertalar Bitzer att delta i hans cricketspel, vilket gör de boende mullvadarna upprörda.
Shaun och flocken hjälper Bitzer att koppla av när en lat dräng lämnar honom med en mängd sysslor.
Flocken känner inte längre igen Shaun när han förlorar en av sina mest utmärkande egenskaper.
Leveransen av en ny högteknologisk gårdsstyrningsmodul orsakar problem på gården.
När en av grisarna försöker bli vän med Timmy blir han vräkt för ogrisliknande beteende.
Bitzer, Shaun och flocken är övertygade om att det finns ett monster på Mossy Bottom Farm.
Bitzer är en villig patient tills Shaun visar sin ilska och planerar att sätta dit vovven.