Marvel Studios' Captain Marvel
Carol Danvers blir en av universums mäktigaste hjältar när jorden hamnar mitt i ett galaktiskt krig mellan två utomjordiska raser. Marvel Studios' Captain Marvel utspelar sig under 1990-talet, ett årtionde som tidigare inte uppmärksammats i Marvels filmuniversum.