Hamilton - I nationens intresse
Carl Hamilton infiltrerar en internationell liga som har stulit avancerade svenska raketer, men ligan utsätts för en dödlig attack av en grupp legosoldater vars uppdragsgivare är okänd. Ett livsfarligt uppdrag leder Hamilton från Somalias karga ödemark till Beiruts gator och Stockholms skärgård. Han måste göra det som krävs – i nationens intresse.