Jack Black är större än livet självt i detta komediäventyr baserat på den klassiska boken om Gulliver (Black), som blir en jätte när hans skepp förliser på en speciell ö.
Jack Black är större än livet självt i detta episka komediäventyr baserat på den klassiska boken. Efter ett skeppsbrott hamnar posttjänstemannen Gulliver (Black) på den speciella ön Lilleputt, där han är en jätte. Gullivers storslagna berättelser och heroiska handlingar vinner de pyttesmå Lilleputtarnas hjärtan, men när Gulliver tanklöst försätter sina nya vänner i fara måste han hitta ett sätt att lösa situationen.