World Wide Mafia 'Ndrangheta
Åklagare Nicola Gratteri slåss mot ‘ndraghetan, världens mäktigaste maffia, i den här sanna berättelsen. Serien handlar om mod, rättvisa och uppoffringar, från operationen Rinascita-Scott till den historiska massrättegången i den obeveklig kampen mot organiserad brottslighet.
Den kalabresiska åklagaren Nicola Gratteri, som haft polisskydd i flera decennier, leder den största operationen som någonsin gjorts mot ’ndranghetan: Operation Rinascita-Scott. Serien följer utredningar som exponerar maffians globala makt och massrättegången. Det är en sann berättelse om rättvisa och mod i ett land som präglas av rädsla och tystnadskultur. Domare, informatörer och offer vägrar ge efter för hot, svek och gottgörelse. Gratteri står inför sin svåraste utmaning medan Kalabrien och världen blir vittnen till en rättegång som kan omdefinera kampen mot organiserad brottslighet.