The Fable
Fable är en oövervinnlig mördare som kan utrota vilken motståndare som helst på sex sekunder eller mindre. En dag beordrar organisationens chef honom att inte döda någon på ett år och att leva ett vanligt liv. Så börjar Fables humoristiska och något excentriska ettåriga uppehåll från att döda.
Akira och Yoko börjar sitt nya liv i Osaka, men det verkar alltid som att trubbel hittar dem.
Gnistor slår mellan Akira, som vill leva i fred, och Ebihara, som vill ha bort mördaren.
I sin strävan att leva ett vanligt liv börjar Akira med den omöjliga uppgiften att hitta ett jobb.
Kojima blir förbittrad över förändringarna som har skett i Maguro-gruppen medan han satt i fängelse.
Med växande frustration utnyttjar Kojima Ebiharas frånvaro för att göra sitt drag.
När Kojimas framfart eskalerar, försöker Ebihara få Akira att hålla ett öga på honom.
När Akira får reda på att Misaki är i trubbel, går han till handling för att få henne ur det.
Akira återvänder med Kojima. Ebihara står inför ett svårt beslut att behålla freden i gruppen.
Akira och Kuroshios överlevnadsäventyr i bergen driver Kuroshio till vanvettets rand.