Världens sötaste talande Chihuahuor är tillbaka...och med några överraskningar. Valpkaos vänder upp och ner på vardagen för de nygifta Chihuahua-föräldrarna Papi och Chloe när deras oregerliga, busiga valpar presenterar utmaning efter utmaning. Men när deras mänskliga ägare hamnar i trubbel, låter de små valparna ingenting stoppa dem från att rädda dem — familjen håller ihop i goda och dåliga tider.