Pride
Sträcker sig över tidsperioden för FBI-övervakning av homosexuella under 1950-talets Lavendel Scare till "Culture Wars" på 1990-talet och därefter; utforskar queer arvet från medborgarrättsrörelsen och striden om äktenskapsjämlikhet.
En avslöjande inblick i queer-människors färgstarka och meningsfulla liv under 1950-talet.
På denna resa visar Cheryl Dunye hur 1970-talet hjälpte till att skapa en nationell rörelse.
Under 80-talet sökte sig många queer-personer till New York och skapade ballroomkulturen.
2000-talet var starten på en ny tid med queer-synlighet. Men kampen för transrättigheter fortsätter.