Belägringen
När terrorn breder ut sig i New York City, är det upp till en FBI-agent (Denzel Washington) och en armégeneral (Bruce Willis) att hitta vem som är ansvarig för detta och avsluta förödelsen.
När en fullsatt Brooklyn-buss exploderar, markerar det början på en terrorkampanj på New Yorks gator. Nu är det upp till FBI-specialagenten Anthony “Hub” Hubbard (Denzel Washington) och den amerikanska arméns general William Devereaux (Bruce Willis) att ta reda på vem som är ansvarig. Det finns en explosiv fara runt varje hörn när de planerar att utkämpa ett komplett krig mot en hänsynslös terroristgrupp.