Dear Imelda
På den irländska landsbygden dyker Ciaran ovälkommet upp hos sin mormor Imelda för att stanna på obestämd tid. Ett oväntat band uppstår som förenar generationer och återförenar gamla vänner.
På den vidsträckta irländska landsbygden får mormor Imelda oväntat besök av sitt barnbarn Ciaran. Hon värnar om sin självständighet och är inte alls glad över att han flyttar in på obestämd tid – särskilt inte när han fräckt nog installerar internet för att kunna jobba hemifrån. För att lätta på stämningen visar Ciaran hur tekniken kan berika hennes analoga livsstil. Samtidigt upptäcker han att han kan återuppliva en vänskap som har legat på is i 60 år.