Pita Hall
Kalender och hans dotter Filiz driver en pitabutik som han har ärvt av sin far. När han förlorade sin fru för tio år sedan blev han tillbakadragen. På grund av hans motstånd till nymodigheter och ovilja att ta risker, går även affärerna dåligt. En modern pitabutik, Pitaburgare, förvärrar situationen. Med Öcüs ankomst börjar förändringarna, och de ger sig ut på flera äventyr för att rädda butiken.
Kalender och hans dotter Filiz driver en pitabutik som han har ärvt av sin far. När han förlorade sin fru för tio år sedan blev han tillbakadragen. På grund av hans motstånd till nymodigheter och ovilja att ta risker, går även affärerna dåligt. En modern pitabutik, Pitaburgare, förvärrar situationen. När hyresvärden Uysal Bey beslutar att sälja butiken, blir läget ännu mer kritiskt. Just då flyger Öcü in genom skyltfönstret på sin motorcykel och sätter i gång en förändring. Uppmuntrad av Öcü ger sig Kalender ut på äventyr för att rädda butiken. När hans första kärlek Gülşen plötsligt kommer tillbaka, intensifieras förändringarna. Tillsammans kommer de att inse att det inte räcker med drömmar för att åstadkomma något i livet, och att det aldrig är för sent att göra något åt det. Det här är en berättelse om dem som förlorar medan de vinner, och vinner medan de förlorar.