Kalle Anka badar
Kalle försöker retas med Pluto när de är på stranden, men han får smaka på sin egen medicin när en myrkoloni bär bort hans picknicklunch.
Kalle Anka och Pluto njuter på stranden. Kalle försöker reta Pluto med en uppblåsbar häst. Under tiden stjäl en myrkoloni Kalles picknicklunch. Kalle blir jjjättearg och försöker lägga ut flugpapper för att stoppa myrorna, men efter en rad händer trasslar han själv in sig i sin egen fälla.