Tim Burton’s The Nightmare Before Christmas
Trött på att alltid behöva skrämmas ser Pumpkin King Jack Skellington fram emot julen och att äntligen få sprida glädje, men något går väldigt fel.
Följ med till en värld där högtiderna har ett eget land. Detta är sagan om Jack Skellington, Pumpkin King i Halloweenstaden. Trött på det gamla vanliga, och ivrig att pröva något nytt, beger han sig till Julstaden och bestämmer sig för att bli sin egen stads jultomte. Men när allt går fel är det upp till Sally, trasdockan som älskar honom, att lappa ihop allt igen.