Les Diseurs de Vérité
Les Diseurs de Vérité skildrar den livshotande verkligheten för en dissident i Algeriet. Journalisten Sahafis satiriska krönikor provocerar fram flera mordförsök. Han står inför ett svårt val: fly som asylsökande eller stanna och riskera en våldsam död. Han väljer att stanna i ett land där sanningen kan vara en dödsdom.