Ghost Whisperer
Melinda Gordon kommunicerar med jordbundna andar – spöken som klängt sig fast hos de levande och har något ouppklarat som hindrar dem att gå vidare till den andra sidan.
Melinda Gordon kan tala med andar, spöken som är kvar på jorden, eftersom de har oavslutade affärer som hindrar dem att gå vidare till vad vi brukar kalla den andra sidan. Serien är delvis inspirerad av två verkliga medium och andekommunikatörer: James Van Praagh och Mary Ann Winkowski. Ghost Whisperer utforskar andevärlden via Melinda som använder sina förmågor till att navigera och försöka att medla mellan andarna och de levande som de hemsöker.
Melinda hjälper en av Elis patienter som tror att hans systers spöke bevakar honom.
En liten flicka som dog i leukemi blir vän med Aiden, men hon hotar Melinda att hålla sig borta.
Melinda hjälper Ned som blir hemsökt av spöken på Rockland Universitys radiostation.
Melinda måste ta reda på sanningen innan en familjs hemlighet hotar att slita sönder dem.
När Melinda upptäcker en familjehemlighet sprider sig ett vansinne över sjukhuset och Grandview.
Melinda och Eli försöker att lösa en privatdetektivs sista fall för hans osaliga ande.
Melinda ställs inför en uppgörelse med övernaturliga krafter som terroriserar henne och sonen.