Mord i Venedig
"Mord i Venedig" utspelar sig i det kusliga Venedig efter andra världskriget på Allhelgonaafton, och är ett gastkramande mysterium med återkomsten av den berömde detektiven Hercule Poirot. Poirot är numera pensionerad och lever i självpåtagen exil i världens mest glamorösa stad. Han deltar motvilligt i en seans på ett förfallet, hemsökt palats. När en av gästerna blir mördad, kastas detektiven in i en ondskefull värld av skuggor och hemligheter.