Uncharted Amazon
I den peruanska djungeln kämpar en dvärgmyrslok mot trötthet medan en kolibri-mor tar hand om sin unge. När säsongsbetonade skyfall närmar sig anpassar sig regnskogens invånare med egendomliga relationer och uppfinningsrika strategier. Men ankomsten av en ny art överraskar dem, och utmanar deras motståndskraft som har slipats genom årtusenden av evolution.