Conversations with Peter Eisenman
Arkitekten Peter Eisenman, en produkt av New York med europeiska rötter, förenar kontinenter med sina radikala design. Influerad av mentorer som Colin Rowe och Jacques Derrida sträcker sig hans karriär från inflytelserika inhemska projekt till banbrytande verk, som Berlins judiska minnesmärke och Kulturstaden i Galicien, vilket visar hans engagemang för att pressa arkitektoniska gränser.