Hip-Hop and The White House
Från dokumentärantologiserien &360 kommer en film som följer förhållandet mellan hiphop och USA:s president. Filmen följer sammansmältningen av kulturen och landets ledare.
Från Black content-studion Andscapes dokumentärantologiserie &360 kommer Hip-Hop and The White House, en dokumentärfilm som beskriver den transformativa femtioåriga historien om en världsförändrande kultur, och illustrerar hiphopens resa från outsiderstatus till maktens höjdpunkt. Den här dokumentären visar de avgörande bidragen från artister som skapat några av de mest kraftfulla politiska låtarna genom tiderna och utforskar upplevelserna för rapparna som interagerade med presidenter och uppträdde i världens mest kända residens. Med utgångspunkt från de fördärvade kvarteren som skapade kulturen som ett resultat av förtryckande presidentpolitik, beskriver Hip-Hop and The White House det komplexa nät av inflytande, kultur och kändisskap som nu är ett permanent inslag i amerikansk politik.